Czujnik kolejności, zaniku i asymetrii faz CKF-337
Opis produktu
Bez przewodu neutralnego. Styk 1 x NO/NC.Czujnik kolejności i zaniku fazy CKF-337 zabezpiecza przed symetrycznym i asymetrycznym spadkiem napięcia.
Czujnik kolejności i zaniku fazy przeznaczony jest do zabezpieczenia silnika elektrycznego zasilanego z sieci trójfazowej w przypadkach grożących jego zniszczeniem: zanik napięcia w co najmniej jednej fazie, symetryczny spadek napięć w trzech fazach lub asymetria napięć między fazami. Zabezpiecza również kierunek obrotów w przypadku zmiany kolejnosci faz przed czujnikiem.
Działanie
Zanik napięcia w co najmniej jednej, dowolnej fazie lub asymetria napięciowa między fazami powyżej ustawionego progu spowoduje wyłączenie silnika. Wyłączenie silnika nastąpi również w przypadku symetrycznego spadku napięć międzyfazowych we wszystkich trzech fazach poniżej 320 V. Wyłączenie nastąpi z ustawionym przez użytkownika opóźnieniem (0,2÷5 s). Ponowne załączenie nastąpi automatycznie przy spadku asymetrii o 5 V poniżej ustawionego progu (tj. o wartość histerezy napięciowej). Przy powyższych anomaliach uruchomienie silnika jest niemożliwe. W przypadku zmiany kolejności faz przed czujnikiem powodującej niepożądaną zmianę kierunku wirowania silnika, czujnik nie pozwoli na uruchomienie silnika. Ponowne załączenie jest możliwe po powrocie właściwej kolejności faz.
Napięcie zasilania | 3 × 400 V |
Współpraca z agregatami prądotwórczymi | TAK |
Kontrola zaniku / asymetrii faz | TAK |
Kontrola kolejności faz | TAK |
Kontrola styków stycznika | NIE |
Element wykonawczy | przekaźnik |
Maksymalny prąd obciążenia | 10 A |
Konfiguracja styków | 1 × NO/NC |
Separacja styku | TAK |
Asymetria napięciowa zadziałania | 20÷60 V |
Histereza napięciowa | 5 V |
Opóźnienie wyłączenia | 0,2÷5,0 s regulowane |
Kontrola zasilania | 4 × LED |
Przyłącze | zaciski śrubowe 4,0 mm² |
Moment dokręcający | 0,5 Nm |
Pobór mocy | 1,6 W |
Temperatura pracy | -25÷40°C |
Wymiary | 3 moduły (52,5 mm) |
Montaż | na szynie 35 mm |
Stopień ochrony | IP20 |
TrueRMS | NIE |